About us | Contact us | Post your views    

 Updated: February 3, 2015

Bahrain suspends TV Channel on Broadcasting opposition figure

By: News Desk

MANAMA, Bahrain: Bahraini govt has suspended a new Arab-language news channel after an interview conducted by the channel with a Bahraini opposition figure.

The suspension happened on Monday a day after Al-Arab news channel, owned by outspoken Saudi Prince al-Waleed bin Talal bin Abdulaziz Al Saud, was launched in the Bahraini capital, Manama.

The unexpected suspension came just hours after Al-Arab broadcast an interview with Khalil al-Marzooq, an aide to Sheik Ali Salman, the detained Secretary General of al-Wefaq National Islamic Society, which is Bahrain’s main opposition movement.

Citing a source familiar with the issue, Akhbar al-Khaleej newspaper said Monday that the suspension was “related to the failure of those in charge [in the TV] to abide by the prevailing norms in the [Persian] Gulf, including the neutrality of media positions and staying away from anything that could negatively impact the spirit of [Persian] Gulf unity.”

The channel, however, blamed technical problems for the suspension, without giving details.

Broadcast stopped for technical and administrative reasons. We will be back soon, inshallah (God willing),” the news channel wrote on its Twitter feed.

The channel had started broadcasting at 1300 GMT on Sunday, and its lead story was about Japanese freelance journalist, Kenji Goto, whom the Daesh (ISIL) terrorists claimed in a video released late on Saturday to have decapitated.


 

 
  "Knowledge is better than wealth because it protects you while you have to guard wealth. it decreases if you keep on spending it but the more you make use of knowledge ,the more it increases . what you get through wealth disappears as soon as wealth disappears but what you achieve through knowledge will remain even after you."MORE ..  

 
 

© 2001.Jafariya News Network. All rights reserved.